1999 | Buiper Ware is organized by Fujii Hajime and Yoshida Kazuichi |
2000 | Exhibition at Cube House (Hiroshima) |
2001 | Hiroshima Art Document 2001 |
2002 |
Exhibition "BUIPER WARE"(Shimane) 15th Instants Video of MANOSQUE (France) Urban × Art (Hiroshima) |
2003 | Project 2003 (Yokkaichi) |
2005 | Exhibition "BUIPER WARE" (Nagoya) |
2006 |
Video installation work at Two See (London) ARTOM '06 (Hiroshima) KYOTO Art Map (Kyoto) |
2008 |
Group Exhibition "WHAT" (Kyoto) Tina-b at LATERNA MAGIKA (Prague) |
2009 |
Art TORNADO (Nagoya) Hiroshima Art Document 2009 |
2013 | Hiroshima Art Document 2013 |
2017 |
Project art-buiper.jp Hiroshima Art Document 2017 |
2020 | the Exhibition ver.1 (online) |
2021 | the Exhibition ver.2 (online) |
2025 | the Exhibition ver.3 (online) |
So far we have no constraints in our conception.The vandalizations and creations, and its never-ending motion may create something consistent underneath, if anything. One of our projects shows an accomplished movie, totally out of focus, repeating over and over again. It is not only a "blurred" movie but also, it is changed its form to a consecutive abstract.The destruction shows the creation itself. It becomes utterly endless.As war is diffusing itself to terrorism, the human body and the machines have gone into an endless battle against viruses. We feel the speed unbelievably fast in the world we are living in now…The abstract worlds and words inspire us Buiper Ware and keep us going. August 2013
This is a project by Japanese art unit Buiper ware. Keeping track of our works and attempt to establish the internet space as an art platform. We operate and deliver enduringly this space. October 2017
Here, what is generated is something not yet named. This "something" is continuously connected to the unceasing history of Art. This "something" cannot even be owned by us. Even if you print a screenshot and frame it, it is nothing more than a dead remnant. This "something" is generated by Code, and you can see the Code. Naturally, if you modify part of the Code, its appearance will change, and you become part of the generation process. In our daily lives, we sometimes encounter reality, and ideas emerge. Ideas exist in isolation, and thus, they must be returned to the world—this is why an Exhibition is necessary.In doing so, they assimilate into the movement of the world. This Exhibition exists within the vast cyber space, yet it is established through an intensely personal relationship. This is not a museum or a gallery—only you are looking at this luminous plane. Our relationship is solitary—in the sense of where People disappear, authority vanishes, and it stands itself, even distanced from ownership. April 2025
私たちの活動に固定されたコンセプトはありません。しかし、制作してきた作品を通底するのは、破壊と創造、エンドレス、かもしれません。破壊することが創造として成り立つこと、そのエンドレスな運動、です。 たとえば一本の完成された映画をモニターに流しピントをずらして撮影した作品がありますが、それはボケた映画ではなく、連続する抽象絵画のような映像に作りかえられるのです。戦争が、大戦からテロへとエンドレスに拡散し、コンピューターや私たちの身体はウイルスとの終わり無き戦いにさらされています。そして10年前とは比べものにならないスピード感。極めて曖昧なこれらの世界や言葉が私たちにアイディアを与え、作品をささえているようです。 2013年8月
プロジェクト・512-8061・は、buiper ware の作品と、記録を中心にした アートプラットフォームを作り出す試みです。 試行錯誤を繰り返しながら このプロジェクトを進めていこうと 考えています。 2017年10月
ここで生成されるものは名付けられていない何かです 何かは絶え間ない過去のArt史と繋がっています 何かは私たちでさえ所有できません ScreenShotを印刷して額に入れたとしてもそれは死骸です 何かはCodeによって生成されあなたはCodeを見ることができます 当然Codeの一部をあなたが書き換えれば違う見え方になりあなたも生成の一部となります 私たちは日常生活の中で時に現実に出会いアイディアが生まれます アイディアは孤立したものなのでそれを世界に還す必要がありExhibitionが必要になります そうして世界の運動と同化していくのです このExhibitionは広大なサイバー空間の中で極めて狭いパーソナルな関係に於いて成り立ちます ここでは美術館やギャラリーではなく光る平面をあなただけが観ているのですから この関係は孤独です 人が消え権威も消え所有からも遠ざかった裸形さという意味において 2025年4月